Jornada d’actualització en xarxes socials per dones professionals III

Eines i comunitats principals, per Borja Rius

El porcentatge d’ús de les xarxes socials és cada cop més gran, estan adquirint molta importància: un 43% de l’ús d’Internet, un 22,7% del temps que es destina a Internet. La mobilitat també guanya en importància.

Linkedin

Enfocada als professionals i empreses per posar-los en contacte, generar sinèrgies i negoci. 119 milions d’usuaris registrats en el món. El 80% de les empreses el fa servir per cercar candidats per una feina. 1.639.726 usuaris a Espanya.

Les seves paraules clau són: contactes, perfil, pàgina empresa, grups, esdeveniment, seguidor, mur, m’agrada, paraules que s’entenen fàcilment.

FemTalent té un grup de debat a Linkedin per debatre sobre la igualtat i la promoció del talent femení.

Afegeix-te al grup de Linkedin de FemTalent i participa al debat

Facebook

Es centra en la creació i mantenim de relacions de tipus personal que ha anat evolucionant a l’àmbit corporatiu per fidelitzar clients.  750 milions d’usuaris, el fan servir el 71% de les empreses.

Les paraules clau de facebook també són amigables: amic, perfil, pàgines, grups, llestes, places, fan, mur, m’agrada.

Les llistes han augmentat funcionalitats a partir de la idea de Google+. La geolocalització permet conéixer millor els fans per poblacions i premiar-los amb iniciatives locals.

El facebook de FemTalent: www.facebook.com/femtalent

Twitter

Twitter és una xarxa de microblogging. 200 milions d’usuaris, 450.ooo nous cada dia. El 5% dels usuaris genera el 75% dels continguts. El 46% no entra usualment al seu compte. El seu avantatge és la immediatesa.

Les seves paraules clau ja són més complicades: tweet, @username, followers, following, DM (Direct Message), trending topic, #hashtag

Es configuren xarxes socials àmplies, obertes i meritocràtiques.

El twitter de FemTalent: twitter.com/femtalent

Flickr

És la xarxa social de fotografia. 23 milions d’usuaris. A l’empresa serveix per tenir un perfil públic i promocionar serveis. Femtalent fa servir el seu Flickr per compartir les imatges dels seus esdeveniments.

Slideshare

La xarxa social de documentació. Femtalent fa servir el seu Slideshare per compartir els estudis i enquestes que són la base del projecte FemTalent.

Foursquare

Una xarxa de geolocalització via mòbil, una tendència que creix especialment útil pels viatgers perquè permet compartir les opinions dels usuaris. Al 2010 va créixer un 3.400%.

Les paraules clau són nous conceptes: check-in, mayor, badges, points, tips, toDos, Shout

Google+

La més nova, ja té 26 milions d’usuaris. Està provant amb el model d’empresa.



Aquesta entrada s'ha publicat en FemTalent i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 comentaris a l'entrada: Jornada d’actualització en xarxes socials per dones professionals III

  1. Retroenllaç: Jornada d’actualització en xarxes socials per dones professionals I | blog.fem.talent

  2. Retroenllaç: Jornada d’actualització en xarxes socials per dones professionals II | blog.fem.talent

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

*

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>